EN

keresés
Kék körút
Könnyű körséta a Normafán

A Normafatáblától észak felé indulva a kék körút jelzést követve az Egyetemi-lejtő peremén keresztül jutunk el az Anna-réti kápolnához. Innen felsétálva a hegygerinc felé egy kereszteződéshez érünk, ahol jobbra indul tovább a kék körút jelzés. Az egykori Sport Hotel után jobbra térve óriás bükkfák között haladva, majd a sétányra visszatérve érjük el a Libegőt. Az aszfaltúton átkelve a Libegő-felső állomásánál lévő játszótér felett folytatódik a kék körút, melyet követve az Erzsébet-térdeplőhöz érünk. A kék körút jelzésen dél felé indulunk tovább, majd egy tölgyfás részen haladva a Gyermekvasút Virágvölgy állomása mellett folytatódik utunk. Nem sokkal később érkezünk meg az erdei tanteremhez, majd nem sokkal később a Székely-kapuhoz. Az út folyamán több kihelyezett madárodút megfigyelhetünk, egyet a Székely-kapu felé haladva az irányjelző felett.

Nehézségi jellemzés: Az útvonalon minimális emelkedők vannak, többnyire elhanyagolható a szinkülönbség. Száraz időben az útvonal többnyire egyeneletes, esős időben néhány szakasza csúszós lehet.