EN

közlekedés

keresés
Útvonal a kőfejtő peremén
Nehéz út a kőfejtő felső peremén

A NormafaSíház mellől a gerincen a János-hegyi Erzsébet-kilátó felé indulunk. Néhány perc séta után elhaladunk az Anna-rét mellett, ahol a gyerekeket egy, a közelmúltban felújított, tágas játszótér várja. A gerincen továbbhaladva becsatlakozunk a kék körút jelzésbe, melyet a gerincen haladva követünk. Az egykori Sport Hotel után jobbra térve, óriás bükkfák között haladva, majd a gerincre visszatérve érjük el a Libegőt. A Libegőtől az aszfalt úton is felsétálhatunk, azonban a jobb erőnlétben lévők a lépcsőt választva, a fák árnyékában érik el a János-hegyi Erzsébet-kilátót. A kilátó alsó teraszától északra, jobbra letérve indul az Átjáró-barlang irányába egy keskeny szerpentinút. Ezen haladva, a domboldalban kanyarogva érjük el az aszfaltutat, melyen jobbra haladva néhány méter múlva eljutunk az Átjáró-barlanghoz. A barlang után tovább haladva jobbra a zöld háromszög jelzésre térünk felfelé a lépcsőn, melyet követve a Libegőhöz érünk vissza. Ennek túlsó oldalán indul lefelé utunk a Libegővel párhuzamosan. Az út a közepétől kezdve egyre meredekebb és nehezebb lesz, míg el nem érjük a Tündér-hegyi kőfejtő felső peremét, ahonnan gyönyörű kilátás tárul elénk. A peremet jobbra kerülve egy nehezebben járható úton jutunk le a Tündérhegyi útra, amin egyenesen továbbhaladva a Tündér-sziklához jutunk a zöld háromszög jelzést követve. Nem térünk le a zöld háromszög jelzésről, hiszen továbbhaladva a Lóvasút Kulturális és Rendezvényközponthoz érünk.

Nehézségi jellemzés: Nehéz fokozatát a Libegő felső állomása és a Tündérhegyi-kőfejtő alja közötti szakasz indokolja, ahol az út meredeken megy lefelé, csúszós lehet. A kilátó pereménél a máló alapkőzet miatt nehezebben járható szakasz várja a kirándulókat.