EN

keresés
Lóvasúttól a kilátóhoz
Lóvasúttól a Jánoshegyi Erzsébet-kilátóhoz

A Lóvasút Kulturális és Rendezvényközponttól indulva a zöld háromszög jelzést kövessük. Elhaladunk a Libegő alsó állomása mellett, majd a Zugligeti úton a támfal mellett folytatjuk utunkat. A Tündér-szikla mellett elhaladva folytatódik a zöld háromszög jelzés, melyen haladva elérjük a Tündérhegyi-kőfejtő pihenőhelyet. Továbbra is a zöld háromszög jelzésen haladunk tovább, melynek során elhaladunk a Libegőalatt, majd balra kanyarodva követjük a zöld háromszög jelzést. Körülbelül 20 perc séta után kétszer keresztezzük a Jánoshegyi utat. A második keresztezésnél jobbra tudunk egy kitérőt tenni, mely során meg tudjuk nézni az Átjáró-barlangot. Visszatérve a zöld háromszög jelzésre, majd tovább haladva rajta a Libegő felső állomásához jutunk. A Libegőtől az aszfalt úton is felsétálhatunk, azonban a jobb erőlétben lévők a lépcsőt választva a fák árnyékában érik el a Jánoshegyi Erzsébet-kilátót.

Nehézségi jellemzés: Az út során folyamatosan emelkedőn megyünk, így a síkon való sétálásnál nehezebb a terep. A végén meredekebb szakasz vár minket a kilátó előtt.