EN

közlekedés

keresés
Körút a Normafánál
Normafa főbb látnivalói egy körsétával

A Normafa Síház mellől a gerincen a János-hegyi Erzsébet-kilátó felé indulunk. Néhány perc séta után elhaladunk az Anna-rét mellett, ahol a gyerekeket egy, a közelmúltban teljesen felújított játszótér várja. A gerincen továbbhaladva becsatlakozunk a kék körút jelzésbe, melyet a gerincen haladva követünk. Az egykori Sport Hotel után jobbra térve óriás bükkfák között haladunk, majd a gerincre visszatérve érjük el a Libegőt. A Libegő felső állomásánál lévő játszótér a fák árnyékában várja a gyermekeket. A Libegőtől az aszfaltúton is felsétálhatunk, azonban a jobb erőnlétben lévők a lépcsőt választva, a fák árnyékában érik el az János-hegyi Erzsébet-kilátót. A kilátó felfedezése után a kilátó alsó oldalán lévő murvás területről indulunk tovább az Átjáró-barlang irányába. A keskeny, szerpentinként kanyargó sétaútról időnként kilátás nyílik a Nagy-Hárs-hegy irányába. Az aszfaltutat elérve néhány méter sétával eljutunk az Átjáró-barlanghoz. Továbbhaladva becsatlakozunk a zöld háromszög jelzésbe, melyen lefelé indulunk tovább. A zöld háromszög jelzést követve, körülbelül negyedóra séta után áthaladunk a Libegő alatt, és elérjük a Tündér-hegyi kőfejtő pihenőt. A kőfejtő után balra tér le a zöld háromszög jelzés, és néhány méter megtétele után megérkezünk a Tündér-sziklához. Továbbra is a zöld háromszöget követjük, amíg el nem érjük a zöld csík jelzést, melyen jobbra letérve haladunk tovább. A zöld csík jelzést követve elsétálunk a Disznófő-forrás, majd a Kossuth-emlékmű mellett, elhaladunk az Anna-rét alatt, a Kis-Egyetemi és a Nagy-Egyetemi lejtőktetején, míg el nem érjük Normafát.

Nehézségi jellemzés: Az útvonal a kilátó előtti szakaszt leszámítva meredek szakaszt nem tartalmaz. A Tündér-sziklától hosszabb, de egyeneletes és enyhe lejtésű emelekedőn haladunk. Az út könnyen járható, közepes besorolását a folyamatos emelkedő és a kilátó előtti szakasz indokolja.

Jó fizikumban lévő kirándulóknak a besorolás: könnyű.