×

Tisztelt Hegyvidéki Polgár!

Amint arról korábban már többször is adtunk tájékoztatást, a Normafa-rehabilitáció keretében fontos cél a parkolás, közlekedés szabályozása és a védett erdő besorolású területek megóvása. A fejlesztés részeként épült meg az „új Eötvös út”, amely elhúzza a gépkocsiforgalmat a gerincről. A Konkoly-Thege úti parkoló kialakításával pedig megszűnik a védett erdőben levő, a síház melletti aszfaltos parkoló és buszforduló, a területet visszazöldítjük, illetve közösségi térré alakítjuk. A „régi” Eötvös út felső néhány száz méteres szakaszát is a gyalogosoknak, kirándulóknak kívánjuk átadni.
A Konkoly-Thege út az átalakítás kapcsán a síház felé zsákutcává válik, így lehet kialakítani egy olyan kulturált, bekerített parkolót a régi helyett, amely nemcsak távolabb kerül a Normafa legszebb, panorámás, védett részétől, de egyúttal megszünteti a jelenlegi rossz gyakorlatot is: nem lesz lehetőség az Eötvös út szélén szabálytalanul, valamint a Konkoly-Thege úton szintén szabálytalanul és az erdőt károsító módon parkolni.

Az „új Eötvös út” a Normafa Gyermekvasút állomás és a Konkoly-Thege Miklós út között elkészült, és megkezdődött az új parkoló kialakítása a Konkoly-Thege úton (amelyet követ majd a régi parkoló felszámolása, ligetes pihenőhellyé alakítása, és a régi Eötvös út felső szakaszának rehabilitációja).

Az új útpálya üzembe helyezésével egyidőben a Konkoly-Thege Miklós út „új Eötvös út” és az Eötvös út közötti szakasza építkezés miatt lezárásra kerül, ezért a 21-es autóbuszok útvonalában 2020. október 10-től a következő módosítások lesznek:

  • Csillebérc, KFKI felé: az Eötvös úton a Normafa Gyermekvasút megállóhelyig a busz változatlan útvonalon közlekedik, majd balra fordul az „új Eötvös úton”, és a Konkoly-Thege Miklós úthoz érve ismét balra fordul, és onnan tovább változatlan útvonalon halad. E változás kapcsán a Normafa megállóhely kimarad.
  • A Széll Kálmán tér felé: a Konkoly-Thege Miklós úton a busz a Csillagvizsgáló megállóhelyig változatlan útvonalon halad, majd jobbra fordul az „új Eötvös útra”, amelyen tovább változatlan útvonalon közlekedik. A Normafa megállóhely ebben az esetben is kimarad.

A 21A jelű és hétvégente a 212 jelű autóbuszok a Normafa Síháznál jelenleg meglevő buszforduló megszűntéig egyelőre változatlanul közlekednek a Normafához.

A fenti időponttól a Csillebérc, KFKI felé tartó autósok is az új útvonalon közlekedhetnek.

Köszönjük megértését.
Hegyvidéki Önkormányzat

Rendben, bezár

Látnivalók

Libegő

Család Túra Gyerekek Természetjárás

A Libegő Budapest egyik legérdekesebb közlekedési eszköze, mellyel Zugligetből lehet feljutni a Jánoshegyre.

FIGYELEM!
A Zugligeti Libegő őszi karbantartása 2020. október 12-16. között lesz, mely időszak alatt a Libegő nem közlekedik.



A Libegő története:

A libegő gondolata már az 1930-as évek elején felmerült, a háború miatt azonban csak a hatvanas évek végén vetették fel újra az ötletet. A libegő megépítésére kezdetben több elképzelés is létezett. 1945-ben Óbudáról terveztek libegőt a Hármashatárhegyre, de a tervet a katonaság letiltotta azzal, hogy birtokba vette a hegy tetejét, melyet ezután gyalogosan sem lehetett megközelíteni Az új politikai rendszer inkább az úttörővasút megvalósításában gondolkozott, így egészen 1967-ig kellett várni, hogy ismét napirendre kerüljön a drótkötélpálya terve.

 

Az építkezés 1969. március 24-én megkezdődött, és két évvel később, 1970. augusztus 18-án megindult a próbaüzem. A libegőt két nappal később, augusztus 20-án már a nagyközönség is birtokba vehette. A János-hegyi kötélpálya alsó állomása 228,3 méteres tengerszint feletti magasságban van, és 261,9 méteres szintkülönbség legyőzése után ér fel a gerincre. Tizenhét oszlop tartja a kötélpályát, melyen 102 darab függőszék függ, átlagosan 5-8 méter magasságban.

 

A XII. kerület akkori vezetősége lakossági pályázatot írt ki a drótkötélpálya elnevezését illetően. Ennek kapcsán számos ötlet született, mint pl. Aerobusz, Alibaba karosszéke, Acélpók, Bűvös-szék, Drótcsacsi, Émelygő, Égi taliga, Fennleng, Függőszék,  Gépszék, Puszivasút, Röppentyű, Szellő-szán, Tájdrót, Villamos-szék stb., de végül Libegő névvel vonult be a köztudatba.

 

Érdekesség még, hogy később, amikor a Libegő rendkívül népszerűvé vált Budapest lakosságának körében, újabb tervek megalkotásába fogtak, melyek végül nem valósultak meg. 1820 méteres pálya vezetett volna Farkasrétről a Széchenyi-hegyre, a Hűvösvölgyből a Hármashatár-hegyet lehetett volna elérni egy 3120 méteres drótkötélpályán, innen pedig Óbudára lehetett volna tovább menni egy 2200 méter hosszú pályán. A Citadellához is terveztek egy pályát.


Nyitvatartás:
 

Egész évben minden nap az alábbiak szerint:
 

Január       
      

10:00-15:30

Február        
   

10:00-16:00

Március     
      

10:00-17:00

Április   
          

10:00-18:00

Május     
         

10:00-19:00

Június        
     

Hétvégén 10:00 - 19:00
 

Július            
  

Hétvégén 10:00 - 19:00
 

Augusztus
 

10:00-19:00

Szeptember
 

10:00-18:00

Október 1-24
 

10:00-17:00

Október 25-31       
 

10:00-16:00

November
 

10:00-15:30

December
 

10:00-15:30

 


Jegytípusok
 

 

 


Felnőttjegy
 

 

1200 Ft  


Gyermekjegy  
 

 3 - 18 éves korig*   

600 Ft


Felnőtt retúrjegy
 

 

1600 Ft


Gyermek retúrjegy
 

 3 - 18 éves korig*

800 Ft

 

* A 3. életév betöltésétől a 19. életév betöltését megelőző napig.

 A Libegő használata 3 éves kor alatt díjmentes.

Nyugdíjas és egyéb utazási kedvezmény nem vehető igénybe.

Kutya (és kisállat) csak hordozótáskában szállítható teljes árú menetjegy megváltásával.

 

A Libegő elérhetősége: 06 1 394 3764

Minden páros héten hétfőn - kivéve ünnep- és munkaszüneti napon - karbantartást végzünk, amikor a szolgáltatás szünetel.

 
A Zugligeti Libegő a BKV Zrt. honlapján előre meghirdetett nyitva tartási idejében is korlátozhatja szolgáltatása igénybe vételét rossz idő esetén, karbantartás, vagy műszaki hiba elhárítása idejére, így kérjük érdeklődjön időben, hogy működik-e éppen a szállítópálya!

 

Kapcsolódó hírek és események